در حال بارگذاری فایل ...
اپ دکتر نرگس بذرافشاندسترسی آسان‌تر

درد هنگام مقاربت

از آنجایی که درد هنگام مقاربت می‌تواند تأثیر منفی بر روابط جنسی و کیفیت زندگی شما داشته باشد، هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص دقیق و درمان مؤثر، از مشکلات بعدی جلوگیری شود و سلامت جسمی و روانی شما حفظ گردد.

درد در ناحیه تناسلی هنگام مقاربت، نباید نادیده گرفته شود، زیرا می‌تواند دلایل جدی و متنوعی داشته باشد:

1. زخم یا کیست و یا عفونت در دهانه رحم (سرویکس):این مشکل نیاز به معاینه و درمان دارد تا از بروز سایر مشکلات جلوگیری شود.

 

2.آندومتریوز:این بیماری با رشد غیرطبیعی بافت داخلی رحم (آندومتر) در خارج از رحم، مانند تخمدان‌ها یا سایر قسمت‌های لگن، مرتبط است. آندومتریوز می‌تواند باعث التهاب و درد شدید هنگام مقاربت و حتی در سایر مواقع مانند قاعدگی شود.

 

3. خشکی واژن:خشکی واژن، به‌ویژه در دوران یائسگی، یکی از دلایل رایج درد هنگام مقاربت است. کمبود رطوبت طبیعی در واژن می‌تواند باعث اصطکاک و درد در طول رابطه جنسی شود.

 

4. التهاب واژن (واژینیت):التهاب یا عفونت در ناحیه واژن می‌تواند منجر به درد و ناراحتی هنگام مقاربت شود. این مشکل معمولاً با علائمی مانند خارش، ترشح غیرطبیعی و سوزش همراه است.

 

هر کدام از این علل نیاز به پیگیری و درمان مناسب دارند. تشخیص صحیح با مراجعه به متخصص زنان و زایمان و انجام معاینه دقیق، اولین قدم مهم است. بسیاری از این مشکلات با روش‌های درمانی مناسب بهبود می‌یابند و به حفظ سلامت بدن و روابط زناشویی کمک می‌کنند.

آدرس: تهران سعادت آباد خیابان مجد ساختمان پزشکان مجد پلاک10 واحد7
شماره تماس:
۰۲۱۲۲۰۸۷۱۹۱
شنبه
۱۲:۰۰ - ۲۰:۰۰
یک‌شنبه
۱۲:۰۰ - ۲۰:۰۰
دوشنبه
۱۲:۰۰ - ۲۰:۰۰
سه‌شنبه
۱۲:۰۰ - ۲۰:۰۰
چهارشنبه
۱۲:۰۰ - ۲۰:۰۰
پنج‌شنبه
۱۲:۰۰ - ۱۶:۰۰
جمعه
تعطیل
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر نرگس بذرافشان می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین