در حال بارگذاری فایل ...
اپ کلینیک راه شیریدسترسی آسان‌تر

ژنیکولوژی نوجوانان

بیشتر عوارض و آسیب های نوجوانان مربوط به رفتار شخصی است و به همین دلیل قابل پیشگیری است. پزشکان نقش مهمی در شناسایی زودهنگام خطر (غربالگری)، مشاوره برای کاهش خطر و ارائه راهنماییهای سلامت عمومی (راهنمایی پیشبینی) و ارائه ایمن سازی دارند.
اولین قرار ملاقات آنها برای پاسخ به سؤالات، صحبت در مورد سلامت کلی آنها و کمک به آنها برای احساس راحتی ر مراقبت های زنان است.همچنین در اولین ویزیت زنان برای نوجوانان معاینه لگن انجام نمیشود مگر اینکه بیماری داشته باشد و یا از نظر جنسی فعال باشد،اما معاینات کامل برای بررسی سلامت جسمی و روحی صورت میگیرد.

اولین ویزیت نوجوانان چه زمانی انجام می شود؟

زنان جوان تا زمانی که به سن ۲۱ سالگی برسند یا از نظر جنسی فعال شوند، نیازی به برنامه ریزی اولین معاینه لگن یا پاپ اسمیر ندارند. با این وجود توصیه می شود که نوجوانان جوان اولین ویزیت زنان خود را بین سنین ۱۳ تا ۱۵ سال انجام دهند.
نتیجه مراقبت های زنان و زایمان یک زن جوان:
می تواند سلامت خود را کنترل کنند .
همچنین به اطلاعاتی در مورد مسائل بهداشتی دسترسی پیدا می کند، که ممکن است به پیشگیری از مشکلات رایج مانند بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته کمک کند.
● دخالت و نگرش والدین بر رفتار و پیامدهای سلامت نوجوانان تأثیر می گذارد. ما به والدین پیشنهاد می کنیم که حداقل یک بار در دوران نوجوانی اولیه، میانی و اواخر نوجوانی فرزندشان راهنمایی های پیشگیرانه دریافت کنند.

کدام اقدامات در ویزیت نوجوانان انجام میشود؟

● بیماران نوجوان باید از نظر فشار خون بالا غربالگری شوند. همچنین از نظر چاقی و اختلالات خوردن؛ هیپرلیپیدمی یا افزایش چربی خون (در صورت لزوم)؛ آزار جسمی، جنسی و عاطفی؛ مشکلات یادگیری یا مدرسه؛ مصرف مواد؛ افسردگی و خودکشی؛ رفتار جنسی که ممکن است منجر به بارداری ناخواسته و بیماری های مقاربتی شود. بیماری های مقاربتی، از جمله عفونت HIV؛ سیفیلیس و سرطان دهانه رحم پیشنهاد می کنیم که نوجوانان در مورد عادات غذایی سالم، کاهش صدمات، ورزش منظم، رفتارهای جنسی مسئولانه،
پرهیز از اشتراک گذاری اطلاعات و تصاویر شخصی در اینترنت و پرهیز از تنباکو، الکل و سایر مواد قابل سوء استفاده، مشاوره دریافت کنند. 
● واکسیناسیون نوجوانان در صورت لزوم بازبینی و به روز شوند.واکسیناسیون ضد ویروس پاپیلومای انسانی که عامل زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم است انجام شود.
واکسن ویروس پاپیلومای انسانی ( دو دوز از واکسن 9ظرفیتی ویروس پاپیلومای انسانیHPV) به طور معمول برای نوجوانان ۱۱ تا ۱۲ ساله  توصیه می شود. دوزها باید حداقل شش ماه از هم جدا شوند.
اگر نوجوان دچار نقص ایمنی باشد یا واکسن های HPV در سن بالای ۱۵ سال شروع شود، سه دوز واکسن HPV توصیه می شود.
دوز دوم باید یک تا دو ماه پس از اولین دوز داده شود.
دوز سوم باید شش ماه پس از اولین دوز داده شود.
خونریزی های غیرطبیعی در دختران جوان
- بسیاری از دختران در چند ماه اول پس از اولین قاعدگی خود، خونریزی های نامنظم دارند. زمانی که چرخه هورمونی و تخمک گذاری دختر عادی شد، این مشکل معمولاً بدون درمان برطرف می شود. اگر خونریزی نامنظم بیش از این زمان ادامه یابد، یا اگر خونریزی شدید باشد، ارزیابی بیشتری لازم است.
- خونریزی قبل از قاعدگی (اولین قاعدگی در زندگی یک دختر) همیشه غیر طبیعی است. ممکن است در اثر ضربه، جسم خارجی (مانند اسباب بازی، سکه، یا دستمال توالت)، تحریک ناحیه تناسلی (به دلیل حمام حباب، صابون، لوسیون یا عفونت)، یا مشکلات دستگاه ادراری ایجاد شود. خونریزی نیز می تواند در نتیجه سوء استفاده جنسی رخ دهد.
خونریزی غیرطبیعی در نوجوانان همچنین می تواند ناشی از هر یک از شرایطی باشد که باعث خونریزی در تمام زنان قبل از یائسگی می شود، از جمله: بارداری، عفونت، اختلال خونریزی یا سایر بیماری های پزشکی و...در نتیجه نیاز به پیگیری و درمان دارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

آدرس: تهران خیابان سمیه خیابان رامسر کوچه نوروزی پلاک 3
شماره تماس:
تماس
شنبه
۱۰:۰۰ - ۲۳:۰۰
یک‌شنبه
۱۰:۰۰ - ۲۳:۰۰
دوشنبه
۱۰:۰۰ - ۲۳:۰۰
سه‌شنبه
۱۰:۰۰ - ۲۳:۰۰
چهارشنبه
۱۰:۰۰ - ۲۳:۰۰
پنج‌شنبه
۱۰:۰۰ - ۱۸:۰۰
جمعه
تعطیل
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک راه شیری می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین